معرفی محصولات روز بازار شوش در کانال تلگرام @shooshmart

معرفی انواع جاروبرقی و کاربردهای آن + بررسی نکات مهم قبل از خرید

دسته بندی: وبلاگ
20 اسفند 1402
معرفی انواع جاروبرقی و کاربردهای آن

از آن‌جایی که جاروبرقی عصای دست هر خانمی در منزل بوده و وسیله‌ای پر‌استفاده محسوب می‌شود خرید آن نیز دچار چالش‌هایی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله انواع جاروبرقی خانگی را به شما معرفی کنیم که با توجه به فضای منزل بهترین آن را برای خرید انتخاب کنید. همچین درباره بهترین مارک‌های جاروبرقی ایرانی و خارجی موجود در بازار ایران اطلاعات کاملی به شما خواهیم داد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که قبل از خرید باید بدانید را به شما بگوییم!

راهنمای مطالعه متن: 


معرفی انواع جاروبرقی و کاربرد آن

در این قسمت انواع گوناگون جاروبرقی را نام بذده و به همراه ویژگی‌های اصلی آن‌ها بررسی خواهیم کرد.

  • جاروبرقی عمودی
  • جاروبرقی قوطی یا مخزنی
  • جاروبرقی چوبی
  • جاروبرقی دستی (شارژی)
  • جارو برقی ربات
  • جاروبرقی مرکزی
  • جاروبرقی سطلی
  • جاروبرقی آب و خاک

اگر قصد خرید جاروبرقی دارید؛ پیشنهاد می‌کنم انواع جاروبرقی در سایت بازار شوش را اینجا ببینید!

جاروبرقی عمودی؛ جاروهای نسبتا پر سروصدا

این نوع جاروها در تمیزکردن عمیق عالی هستند. آن‌ها نسبت به سایر انواع، پر سروصدا تر هستند؛ اما غالباً نگهداری آن‌ها آسان است.

جاروبرقی عمودی


جاروبرقی قوطی یا مخزنی؛ جارویی حجیم و جاگیر

طراحی دوقسمتی جاروبرقی قوطی امکان مانور و جابه‌جایی راحت‌تری را نسبت به جاروبرقی‌های عمودی فراهم می‌کند. اما درعین‌حال مدل طراحی‌شان آن‌ها را حجیم‌تر و نگهداری آن‌ها را دشوارتر می‌کند.

جاروبرقی مخزنی


جاروبرقی چوبی؛ سبک و سریع!

جاروبرقی‌های چوبی فشرده و سبک برای تمیزکردن سریع عالی هستند؛ اما قدرت تمیزکاری عمیق جاروبرقی‌های ایستاده یا قوطی را ندارند.


جاروبرقی دستی (جاروی شارژی)

جاروبرقی‌های دستی آسان و همه‌کاره هستند و برای تمیزکردن ماشین و همچنین تمیزکردن نقاطی از خانه که قابل‌دسترسی نیستند، بسیار مناسب‌اند؛ اما قدرت و ظرفیت جاروبرقی‌های بزرگ را ندارند.

جاروی شارژی


جاروبرقی ربات؛ کمک حال شما هنگام تمیز کردن محیط

این جاروبرقی‌های خودکار برای تمیزی خانه در روزهایی که زیاد نیاز به تمیزکاری نیست مناسب‌اند؛ اما در تمیزکردن عمیق بهترین نیستند. به‌علاوه این جاروبرقی‌های نسبتاً مستقل برای آماده‌کردن ناحیه موردنظر همچنان به شما نیاز دارند. به زبان ساده آن‌ها کاملاً اتوماتیک نیستند.

جاروی ربات


جاروی رباتیک بخریم یا نه؟

جاروبرقی مرکزی

سیستم‌های خلأ مرکزی مستلزم نصب لوله‌های مکنده در پشت دیوارهای خانه شما هستند. این لوله‌ها توسط یک مخزن اصلی که معمولاً در زیرزمین یا گاراژ قرار دارد، تغذیه می‌شوند. جاروبرقی‌های مرکزی در محل استفاده تقریباً بی‌صدا هستند (واحد برق اصلی معمولاً صدای بلندی دارد) و محفظه‌های زباله آن‌ها زیاد نیازی به تخلیه ندارند. آن‌ها نسبتاً گران هستند و نیاز به نصب حرفه‌ای دارند.

معرفی جاروبرقی مرکزی


جاروبرقی سطلی؛ جارویی برای فضاهای بزرگ‌

این نوع جاروبرقی‌ها قوی‌تر از جاروبرقی‌های قوطی یا همان کیسه‌ای هستند و برای فضاهای بزرگ‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

معرفی انواع جاروبرقی


جاروبرقی آب‌وخاک؛ جارویی نسبتا کاربردی 

نوعی از جاروبرقی‌‌ها هستند که قابلیت مکش خاک و آب را دارند. این نوع جاروبرقی‌ها نقش زیادی در تمیزکردن لکه‌ها، سرامیک و پارکت و مبل و فرش دارند و می‌توان به کمک آن‌ها تمیزی خوب و تقریباً کاملی را در منزل ایجاد کرد.

جارو برقی آب و خاک


بهترین مارک جاروبرقی در بازار 

با آمدن مارک‌های مختلف چینی و برندهای ایرانی به بازار، تشخیص مارک خوب جاروبرقی از مارک‌های متفرقه و بی‌کیفیت تقریباً دشوار شده است. در زیر چند نمونه از مارک‌های باکیفیت و معروف جاروبرقی خارجی و ایرانی را آورده‌ایم تا به شما در انتخاب یک برند خوب کمک کنیم:

  • جاروبرقی بوش Bosch
  • جاروبرقی فیلیپس Philips
  • جاروبرقی شیائومی
  • جاروبرقی LG
  • جاروبرقی سامسونگ Samsung
  • جاروبرقی پاناسونیک Panasonic
  • جاروبرقی امرسان Emersun
  • جاروبرقی اسنوا Snowa
  • جاروبرقی پاکشوما Pakshoma
  • جاروبرقی دوو Daewoo
  • جاروبرقی هاردستون
  • و بسیاری از برندهای دیگر…

نکته: اگر درحال خرید لوازم برقی برای منزل خود هستید بهتر است درباره بهترین مارک‌‌های ایرانی و خارجی وسایل برقی اطلاعات داشته باشید. برای کسب اطلاعات کامل و جامع در این خصوص کلیک کنید.

بهترین مارک جاروبرقی


موارد مهمی که قبل از خرید جاروبرقی باید به آن توجه کرد!

اگر جاروبرقی باکیفیت و مناسبی بخرید می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد. با وجود جاروبرقی‌های مختلف موجود، ممکن است در مورد این که کدام یک را بخرید دچار سردرگمی شوید. اگر به موارد زیر دقت کنید، می‌توانید جاروبرقی مناسب خود را بیابید.

نوع کف‌پوش؛ از عوامل مهم در انتخاب نوع جارو

کف‌پوش خانه‌های مختلف با هم متفاوت است؛ بنابراین ابتدا باید در نظر بگیرید که چه نوع کف‌‌پوشی را تمیز می‌کنید. برخی از جاروبرقی‌ها فقط روی کف‌پوش‌های چوبی یا لمینت به‌خوبی کار می‌کنند. اگر شما در خانه خود فرش دارید و باید آن را تمیز کنید، باید جارویی تهیه کنید که قدرت مکش زیادی داشته باشد و برای نظافت عمیق ساخته شده باشد. جاروبرقی‌هایی وجود دارد که روی سطوح مختلف نیز کار می‌کنند.

ویژگی‌های جاروبرقی

ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که باید هنگام خرید جاروبرقی آن‌ها را در نظر بگیرید. این ویژگی‌ها شامل وزن، ارتفاع و لوازم جانبی جاروبرقی است. لوازم جانبی می‌تواند شامل برس گردگیری، ابزار شکاف یا حتی یک ابزار تمیزکننده تشک باشد. درست است که این لوازم جانبی برای اکثر کارهای نظافتی ضروری نیستند، اما ممکن است هرازگاهی به کار بیایند.

نویز؛ جاروبرقی پرسر‌و‌صدا، قاتل اعصاب!

برخی جاروبرقی‌ها نسبت به بقیه پرسروصداتر هستند. اگر سروصدای زیاد اعضای خانواده یا حیوانات خانگی‌تان را آزار می‌دهد، باید به میزان پرسروصدا بودن جاروبرقی توجه کنید.

قدرت و میزان مکش جاروبرقی‌ها 

باید مطمئن شوید که جاروبرقی را انتخاب می‌کنید که به‌اندازه کافی قدرتمند باشد و بتواند کل خانه شما را تمیز کند. اگر این‌گونه نباشد، دستگاهی نصیبتان خواهد شد که قادر به انجام آنچه می‌خواهید نیست. هنگامی که می‌خواهید بفهمید یک جاروبرقی چقدر قدرتمند است، باید به وات آن نگاه کنید. جاروبرقی‌های کوچک ممکن است فقط دارای قدرت مکش حدود ۲۵۰ وات باشند. جاروهای بسیار قوی می‌توانند دارای قدرت مکش حدود ۳۰۰۰ وات باشند.

اندازه؛ به فضای نگهداری جارو توجه کنید!

مهم است که اندازه جاروبرقی را که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید. برخی از جاروبرقی‌ها بزرگ هستند و نگهداری آن‌ها دشوار است. بااین‌حال این نوع جاروبرقی‌ها قوی‌ترین هم هستند. اگر به یک جاروبرقی قدرتمند نیاز دارید، احتمالاً باید نوع بزرگ‌تر آن را خریداری کنید. اگر فضای محدودی دارید، سعی کنید جاروبرقی کوچک‌تری انتخاب کنید که قدرت زیادی دارد.

فیلتر جاروبرقی؛ مهم‌ترین قسمت جارو!

فیلتر جاروبرقی کثیفی و گردوغبار را جمع‌آوری می‌کند و تکه مهمی از جاروبرقی شما است؛ زیرا به تمیزکردن هوای ناحیه‌ای که در حال جاروی آن هستید کمک می‌کند. فیلترها باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شوند. هنگام خرید جاروبرقی باید این موضوع را در نظر بگیرید. تغییر برخی فیلترها کمی دشوار است. فیلترهایی که از نظر اندازه کوچک هستند باید بیشتر از فیلترهای بزرگ‌تر تعویض شوند.

ضمانت و گارانتی جارو را فراموش نکنید

تقریباً همه جاروبرقی‌های جدید همراه با ضمانت ارائه می‌شوند. اگر مشکلی در جاروبرقی شما پیش بیاید، گارانتی بسیار مهم است. قبل از خرید جاروبرقی باید از نوع گارانتی آن آگاه باشید و مطمئن شوید که تعویض انواع قطعات مختلف را پوشش می‌دهد یا فقط درصورتی‌که جاروبرقی شما آن‌طور که باید کار نکند شامل گارانتی می‌شود.

موارد مهمی که قبل از خرید جاروبرقی باید به آن توجه کرد


معرفی ۱۰ مدل پرفروش جاروبرقی در ایران

در حال حاضر ۱۰ مدل زیر جزء پرفروش‌ترین مدل‌های جاروبرقی در ایران هستند:

  1. جاروبرقی پارس‌خزر مدل VC-2200W
  2. جاروبرقی دوو مدل DVC-LH22R
  3. جاروبرقی پارس‌خزر مدل Turbo 2500WB
  4. جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل S10
  5. جاروبرقی دوو مدل DVC-LH22B
  6. جاروبرقی دوو مدل DVC-S22G
  7. جاروبرقی سایا مدل FOTUN
  8. جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل +S10
  9. جاروبرقی پاکشوما مدل PVC- 25501
  10. جاروبرقی بوش مدل BGS21POW2

معرفی 10 مدل پرفروش جاروبرقی در ایران


جاروبرقی خوب از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید جاروبرقی دارید پیشنهاد ما به شما دوتا از معروف‌ترین بازارهای تهران است؛ اولی بازار امین حضور که بورس لوازم برقی پایتخت محسوب می‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید با گشت و گذار در این بازار خرید خوبی را تجربه کنید. تمامی فروشندگان این بازار از قدیم به فروش لوازم برقی منزل مشغول هستند؛ تنوع بالای محصولات، تنوع قیمت و خرید یکجا از مزایای بازار امین حضور به حساب می‌آید.

و دومی بازار شوش تهران که به بورس لوازم جهیزیه در تهران معروف بوده و برخی از مغازه‌های آن به صورت تخصصی به فروش لوازم خانگی برقی مشغول هستند. در برخی از پاساژهای این بازار نمایندگی معتبر فروش لوازم برقی یافت می‌شود و از برخی فروشندگان خود بازار نیز می‌توان لوازم برقی کوچک منزل را تهیه نمود.

دسترسی آنلاین به فروشندگان بازار از طریق سایت بازار شوش فرصتی برای خرید راحت و بی دردسر!


جمع‌بندی

انواع مختلفی از جاروبرقی در بازار موجود است. ضروری است که شما برای انتخاب جاروبرقی مناسب برای خانه خود وقت بگذارید. با استفاده از این راهنمای خرید جاروبرقی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نوعی از جاروبرقی را خریداری می‌کنید که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. خرسندیم از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


سؤالات متداول

بارزترین ویژگی‌های جاروبرقی چیست؟

جاروبرقی باید متناسب با نیاز شما انتخاب شود. شما عزیزان قبل از خرید جاروبرقی باید به مسائلی مانند اندازه، حجم، قدرت، میزان سروصدا، قیمت، شرکت سازنده، گارانتی، محلی که قرار است تمیز شود و مسائل دیگر توجه کنید.

بهترین مارک‌های جاروبرقی در بازار ایران کدام‌اند؟

جاروبرقی بوش، فیلیپس، ربات شیائومی، ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، دوو، پاکشوما، امرسان، اسنوا، فکر، و بسیاری از برندهای دیگر در ایران هستند که دارای اعتبار خوبی در بین خریداران هستند.

مقالات مرتبط

30 مهر 1402
تفاوت خردکن و غذاساز؛ کدام بهتر است؟

تفاوت خردکن و غذاساز؛ کدام بهتر است؟

دو وسیله‌ای که اخیرا به ابزاری پرکاربرد در آشپزخانه تبدیل شده است خردکن و غذاساز می‌باشد. این دو ابزار...

ادامه مطلب
25 تیر 1402
بهترین مارک سشوار + خرید سشوار قیمت مناسب

بهترین مارک سشوار + خرید سشوار قیمت مناسب

انتخاب بهتربن مارک برای خرید سشوار وابسته به این می‌باشد که برای چه منظوری قصد خرید سشوار دارید! سشوار...

ادامه مطلب
16 خرداد 1402
بهترین مارک های لوازم خانگی برای جهیزیه (ایرانی و خارجی)

بهترین مارک های لوازم خانگی برای جهیزیه (ایرانی و خارجی)

خرید لوازم خانگی برقی از چالش‌ برانگیزترین موارد خرید جهیزیه می‌باشد؛ چراکه قیمت بالای این نوع کالا جای هیچ...

ادامه مطلب

نظرات کاربران