معرفی محصولات روز بازار شوش در کانال تلگرام @shooshmart

صفر تا ۱۰۰ انواع عود و خواص آن در طب سنتی

دسته بندی: دسته‌بندی نشده
20 شهریور 1401
انواع عود و خواص آن در طب سنتی

همانطور که می‌دانید استفاده از عود در ایران قدمتی دیرینه داشته و مردم از زما‌ن‌های قدیم برای خوشبو کردن محیط، ایجاد آرامش و خواص درمانی از انواع عود با روایح مختلف استفاده می‌کردند. آرام بخشی، پاکسازی محیط، افزایش انرژی مثبت و خواص درمانی عودها در طب سنتی از دلایل بزرگ محبوبیت این ماده در بین مردم می‌باشد و از این رو عودها امروزه به محصولاتی پرفروش در بازارها تبدیل شده است. اگر شما نیز تصمیم به استفاده از عود در محیط زندگی خود گرفته‌اید، احتمالا عدم اطلاع از خواص و تنوع بالای روایح آن شما را سردرگم نموده است. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص خواص و فواید عودها بدست آورید.

راهنمای مطالعه متن


عود چیست؟

عود یک ماده معطر در اشکال مختلف (جامد و مایع) می‌باشد که به هنگام سوزاندن بوی مطبوعی را در فضا پراکنده می‌کند. مردم از دوران باستان برای موارد مختلفی از جمله انجام آیین‌های مذهبی، خواص درمانی، مدیتیشین، دفع حشرات و مهم تر از همه ایجاد حس و حال خوش و بوی مطبوع در فضا از انواع عود استفاده می‌کردند. عطر دلپذیر عود را از عصاره و روغن بخش‌های مختلف انواع گیاهان مثل دانه، برگ، ریشه و گل نعناع هندی، کندر، مشک و دارچین و … تهیه می‌کنند.

به طور کلی عودهای طبیعی از چوب‌های خام، علف‌های خرد یا پودر شده تهیه می‌شوند و یا به شکل مایع معروف به اسانس از روغن‌های گیاهان هستند.

انواع عود شاخه ای


انواع عود 

عودها علاوه بر تنوع رایحه از لحاظ شکل ظاهری نیز انواع مختلفی داشته که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم.

  • عود شاخه ای (مدادی)
  • عود مخروطی (کله قندی)
  • عود مایع (اسانس)
  • عود پودری

خواص و فواید عود در خانه

همانطور که گفته شد هر رایحه عود طبیعی از یک گیاه گرفته شده است پس می‌توان گفت خواص آن گیاه را در بر دارد؛ در این قسمت درباره خواص انواع عود به صورت جامع و کامل صحبت کرده‌ایم.

لازم به ذکر است که عودهای صنعتی فقط جهت خوشبوکردن محیط مناسب بوده و به علت وجود گوگرد در ترکیبات آن برای محیط‌های بسته مناسب نمی‌باشد؛ اما عودهای طبیعی و دست ساز به دلیل استفاده از ریشه و ساقه گیاهان و درختان در ترکیبات آن به پاکسازی محیط کمک می‌کنند.

انواع عود در بازار صالح اباد


عود دارچین برای جذب ثروت

عود دارچین که از بوی تندی هم برخوردار است به عود ثروت ساز معروف می‌باشد. همچنین عطر دارچین محرک، گرمابخش و ضد نفخ است و برای جلوگیری از پخش شدن ویروس سرماخوردگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عود برای رفع سوء هاضمه، اختلالات گوارشی، رفع بی اشتهایی و ایجاد سرزندگی مناسب بوده و گردش خون را بهبود می‌بخشد. به طور کلی اکثر عودها خاصیت ضدباکتری داشته و باعث ضدعفونی شدن محیط می‌شود. اگر در تلاش برای افزایش انرژی هستید رایحه دارچین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • مشخصات بو: دارچین مانند، تند، خاکی، معطر و رایحه ی ادویه جات شدید

خواص عود صندل (Sandal)

چوب صندل که از جنگل‌های هند استخراج می‌شود، یکی از بهترین رایحه‌های طبیعی در بین انواع مختلف عود بوده و موجب آرام شدن ذهن می‌شود. به همین سبب عطر عود صندل برای مدیتیشن، کاهش استرس و ایجاد خوابی آرام توصیه می‌شود. از آنجایی که چوب صندل در معرض خطرانقراض بوده و در کشور هند برداشت محافظت شده دارد؛ به همین دلیل عطرها تا حد زیادی کاهش یافته است. عطر چوب صندل استرالیا نیز گونه دیگری از صندل می‌باشد که بوی تند‌تری نیز دارد.

خواص عود صندل


خواص عود جنگل (Forest)

عود رایحه جنگل به شما احساس آرامش و سکوت درونی داده و ذهن شما را به طبیعت بکر و دست نخورده نزدیک می کند.

  • خواص عود باران جنگل (Rain Forest)

یکی از انواع عودهای جنگل عود خوش بو و معطر باران جنگل بوده که محصول کشور هندوستان است؛ پخش شدن بوی این عود در فضا خستگی و اضطراب را از بین برده و آرامش، نشاط و شادابی به فضا می‌بخشد و به افزایش حافظه کمک می‌کند. همچنین پیچش این رایحه احساس قدرت را افزایش می‌دهد.

خواص عود باران جنگل


خواص عود چای سبز (Green Tea)

دارای رایحه ای با بوی دل انگیز و تازه چای سبز بوده و ایجاد تمرکز از بارزترین آثار رایحه چای سبز هست ، قدرت فکری را افزایش داده و قابلیت تمرکز را بالا می‌برد. آرام‌بخش است و در رفع استرس کمک می‌کند.


خواص عود هفت شیر آفریقایی (lion African 7)

عود هفت شیر آفریقایی یکی از پرفروش‌ترین عودهای شناخته شده می‌باشد. رایحه این عود در فضا به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده، فشارهای عصبی و ناارامی‌ها را از بین برده و تقویت کننده اعصاب و آرامش بخش می‌باشد.

خواص عود هفت شیر افریقایی


خواص عود میخک 

عود میخک موثر در باز شدن گره های انرژی در چاکرای ریشه و رهایی می‌باشد.


خواص رایحه وتیور (Vetiver)

رایحه این عود به رایحه آرامش معروف می‌باشد. این رایحه برای هر ترکیب آروماتراپی که برای تسکین و آرامش ذهن و بدن طراحی شده است، مناسب می‌باشد.

از دسته بندی جاعودی در وبسایت شوش‌مارت دیدن کنید.

اسطوخودوس، بهترین بوی عود (Lavender)

عود اسطوخودوس دارای یک رایحه دوست داشتنی از گیاه تازه اسطوخودوس می‌باشد که آرامش، صلح، توازن و انرژی خوبی به محیط می‌بخشد. همچنین دارای خاصیت ضد اضطراب، ضد عفونی کننده، باز کننده ذهن، ضد تشنج، ضد ویروس، ضد افسردگی و تقویت اعصاب و روان است. استفاده از عود این گیاه با خواص درمانی زیادی که دارد جسم شما را نیز از بیماری‌ها پاک می‌کند. از جمله خواص درمانی عود لوندر رفع خستگی و ایجاد آرامش، درمان سرماخوردگی و سرفه، رفع فراموشی، درمان بی‌خوابی و رفع تهوع و سرگیجه است.

خواص عود اسطخودوس


خواص عود لوتوس آبی (Lotus)

رایحه لوتوس یا همان نیلوفر آبی به طور کلی با وضوح ذهنی، افزایش تمرکز و افزایش هوش مرتبط است. به دلیل این ویژگی ها، نیلوفر آبی اغلب برای مدیتیشن ایده آل است.


خواص رایحه سدر

روغن چوب سدر به عنوان یکی از بهترین و خوش‌بوترین مواد در صنعت عطر سازی است و از پایه‌ای ترین رایحه‌های عطرسازی به شمار می‌رود. از جمله خواص این عود خوش‌بو، بهبود وضعیت پوست در هنگام برخورد ذرات دود این عود با سطح پوست افراد حاضر در محیط استفاده‌اش است. چون باعث روشن‌کنندگی و سفیدکنندگی پوست، از طریق افزایش گردش خون در سطح پوست نیز می‌شود. با افزایش تولید هورمون سروتونین در مغز، سبب آرام‌بخشی در افراد دارای استرس و افسردگی شده و استشمام آن، ذهن فرد را آرام می‌کند و باعث سرحالی و نشاط در محیط و افراد حاضر در آن میشود. این عود در واقع، نقش دارویی طبیعی و آرام‌بخش را به خوبی ایفا می‌کند. خاصیت ضدعفونی‌کنندگی این عود، باعث از بین رفتن هوای آلوده، میکروب‌ها و ویروس‌ها در محیط شده و به افراد این اجازه را می‌دهد که در فضایی با هوای پاک و ضدعفونی تنفس کنند. همین باعث ایجاد عملکرد بهتر در مغز شده و افراد را در درمان سرفه‌هایشان نیز کمک می‌کند.


خواص عود یاس (Jasmine)

عطر گل یاس نقش موثری در آرامش روانی داشته و جهت رفع اختلالات خلق و خوی، رفع استرس و اضطراب و آرام بخشی کاربرد دارد. بوی شیرین گل یاس به اندازه والیوم آرامش بخش است و بدون هیچ عارضه جانبی اعصاب را تسکین می ‌دهد.

خواص عود یاس


عود کاج، عود رزق و روزی

عود کاج، در دورشدن انرژی های منفی، دفع اشخاص فوق العاده بد و جذب پول و رفع استرس و پاک کنندگی محیط تاثیرگذار است. این عود علاوه‌بر خاصیت ضدعفونی کنندگی و ایجاد رایحه دلخواه در فضا، حال و هوای سنتی و روحانی‌ای نیز به محیط می‌دهد.


عود فنگ شویی (Feng Shui)

عود فنگشویی برند HEM تولید کشور هند؛ هند یکی از اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان عود است و با استفاده از مواد طبیعی و سازگار با طبیعت و محیط زیست آن‌ها را تولید می‌کنند. رایحه های مطبوع موجود در عود، فرد را فعالتر و سر زنده تر می کند و باعث ارتباط شخص با درون خود می شود در نتیجه برای مراقبه مناسب هستند. سوزاندن عود فنگ شویی باعث دور شدن امواج و انرژیهای منفی موجود در محیط می شود.


خواص عود نارگیل (Coconut)

عود نارگیل با عطری آرام بخش و خنک یاد آور آرامش زندگی در جزیره ای دور و مرموز است و استشمام رایحه نارگیل، راهی برای حذف موانع و رسیدن به موفقیت است.

خواص عود نارگیل


عود ناگ چامپا، بهترین عود برای جذب عشق

عود خوشبو ناگ چامپا از گل درخت champak است، رایحه ناگ چامپا برای ایجاد فضای آرام و خوب برای تشویق عشق و دوستی استفاده می‌شود. می‌توان از آن برای تقدیس یا تصفیه یک منطقه استفاده کرد.


خواص عود نعنا هندی

نعناع هندی مناسب برای افزایش صلح و آرامش و چاکرای چشم سوم می‌باشد. استشمام رایحه این عود منجر به صلح عاطفی و آرامش شده و برای ایجاد انگیزه در افراد به خصوص ورزشکاران استفاده می‌شود. علاوه بر آن، بهبود خُلق و خو را هم به دنبال دارد.

جدیدترین روایح عود طبیعی و دست ساز را از بهترین مراکز خرید عود در تهران خریداری کنید.


خواص عود رز (Rose)

عود گل رز به عنوان آرامش بخش، رفع اختلالات خلق و خوی، ضد استرس و اضطراب، رفع کابوس شبانه و رفع افسردگی می باشد. جزو عودهایی متوسط از جهت مرغوبیت قرار دارد که از گوگرد در ساختار آن‌ها استفاده نمی‌شود اما از نظر کیفیت مواد سازنده از عود های دست ساز در رتبه پایین تری قرار دارد.

خواص عود گل رز


عود کندر، بهترین عود برای پاکسازی (Frank) 

عود کندر نقش بی نظیری در باور به شادی و ایجاد یک فضای الهی را دارد. به همین علت است که اغلب در کلیساها و مراسم معنوی جهان استفاده می شود. کندر باعث تغییر انرژی محیط از منفی به مثبت و محافظت از انرژی مثبت محیط می شود. کندر باعث تقویت حافظه شده و خاصیت پاکسازی محیط دارد.


خواص عود آجارو (Ajaro)

این عود گزینه خوبی برای مطبوع تر کردن فضایتان می باشد. زیرا علاوه بر خاصیت ضد عفونی کنندگی و ایجاد رایحه دلخواه در فضا، حال و هوای سنتی و روحانی ای نیز به محیط می دهد. استشمام رایحه دست ساز آجارو Ajaro شاداب کننده بوده و احساس آرامش و قدرت را افزایش می‌دهد.


خواص عود ام (Om)

عود om دارای یک رایحه خوشبو بوده و برای ایجاد یک فضای صلح، سلامت و ثروت است. این رایحه برای مدیتیشن، یوگا و تمدد اعصاب استفاده می‌شود.

خواص عود ام


خواص عود مشک (Musk) 

عود مشک گران‌بها به عنوان یک عطر و بوی  عرفانی شناخته شده است. استشمام رایحه مشک منجر به افزایش هوشیاری ذهنی و جذب قدرت می‌گردد. مشک یک رایحه خوب برای بازگرداندن تعادل و نظم، تنظیم مجدد انرژی، بستن درگاه‌ها، ایجاد موانع و از بین بردن تأثیرات جادوی منفی است.

تنوع بی نظیر عود با قیمت مناسب را در نمایندگی‌ها و مراکز پخش عمده انواع عود در بازارهای تهران مشاهده کنید.


خواص رایحه میر (Myrrh)

یونانیان از خواص خنک کننده و شفابخش میر لذت می‌برند و از آن در ترکیبات معطر استفاده می‌کنند و آن را روی زخم‌ها برای کمک به التهاب و جلوگیری از عفونت استفاده می‌کنند. در آروماتراپی مدرن از میر می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی استفاده کرد. میر ذهن را آرام می‌کند و احساسات منفی را از بین می‌برد.


خواص عود وانیل (Vanilla)

تاثیر عطر وانیل بر سیستم عصبی و مغز انسان موجب کاهش ترس و استرس می‌شود. استشمام این رایحه شاداب کننده بوده و موجب افزایش احساس آرامش و قدرت می‌شود. همچنین عود وانیل دارای خواص ضد تهوع بوده و آلرژی ایجاد نمی‌کند.

خواص عود وانیل


انواع عود دست‌ساز و خواص آن

عودها انواع مختلفی دارند که نوع  دست‌ساز آن‌ها از ترکیب مواد مختلف طبیعی به دست می‌آید. این عودها به دلیل داشتن ترکیبات طبیعی دارای خواص زیادی هستند و این خواص بر اساس نوع مواد سازنده آن‌ها متفاوت است. در این قسمت به بررسی انواع عود دست‌ساز بر اساس مواد تشکیل‌دهنده و خواص آن می‌پردازیم.

خواص انواع عودها

بسته به این که در ساخت عود از چه گیاه و درختی استفاده شده است، کاربردهای متفاوتی از رایحه آن وجود دارد. با سوزاندن مواد گیاهان یا گل‌های مورداستفاده در عودها قسمت‌هایی از مغز فرد فعال شده و نتایج متفاوتی ممکن است حاصل شود. به‌عنوان‌مثال یک فرد غمگین با سوزاندن عود ترنج می‌تواند به افزایش انرژی و قدرت خود کمک کند و یا این که یک فرد مضطرب اگر از عود چوب صندل استفاده کند، آرامش خوبی را به دست خواهد آورد.

در ادامه به معرفی انواع عود دست‌ساز و خواص آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • گل نرگس: تقویت ریه
  • اکالیپتوس: شفا و پاک‌سازی
  • بابونه: آرامش ذهنی و معنوی
  • مشک: افزایش هوشیاری ذهنی
  • یاسمن: افزایش تمرکز و یادگیری
  • چوب صندل: مدیتیشن و آرامش ذهن
  • اسطوخودوس: درمان اختلالات خواب
  • کهربا: عشق، آسایش، شادی و شفا
  • مرکبات: کمک به شفا، تقویت قوای روانی
  • کندر: دفع انرژی منفی، پاک‌سازی، مدیتیشن
  • هل: تمرکز، اعتمادبه‌نفس، شجاعت، اشتیاق و انگیزه
  • سرو: قدرت، کاهش اضطراب، استرس، نشاط، اراده و تمرکز
  • میخک: دورکردن انرژی منفی، تسکین درد، کاهش ترس، بهبود حافظه و تمرکز
  • ریحان: جذب وفاداری، عشق، شانس خوب، نشاط، اعتمادبه‌نفس و شجاعت
  • ترنج: تقویت روحیه، شادی، تمرکز، هوشیاری، اعتمادبه‌نفس، قدرت، شجاعت، انگیزه
  • عود اسطوخودوس: ایجاد صلح، آرامش، انرژی و توازن در محیط، ضداضطراب، ضدعفونی‌کننده، آنتی‌بیوتیک، بازکننده ذهن، ضدتشنج، ضدویروس، ضدافسردگی، تقویت‌کننده اعصاب
  • عود یاس: رفع اختلالات خلق‌وخوی، رفع استرس و اضطراب، آرام‌بخش
  • عود رز: آرام‌بخش، رفع اختلالات خلق‌وخوی، ضد استرس و اضطراب، رفع کابوس شبانه، رفع افسردگی

انواع عود دست‌ساز و خواص آن


ساخت عود در خانه

در اینجا مراحل مختلف ساخت عود در خانه آورده‌ شده است:

مرحله ۱: جمع‌آوری گیاهان

می‌توانید از گیاهان دلخواه خود برای تهیه عود استفاده کنید. گل مریم، علف شیرین، ریحان، رزماری، مرزنجوش، زوفا، کندر، اسطوخودوس، گل رز یا هر گل معطر دیگر برای شروع مناسب‌اند. پس از جمع‌آوری گیاهان برگ گل‌ها را از ساقه جدا کنید و سپس آن‌ها را شسته و به‌صورت کامل در سایه‌خشک کنید.

مرحله ۲: تهیه پودر از گیاهان

گیاهان خشک خود را به کمک یک آسیاب تمیز به شکل پودر کاملاً ریز درآورید. هرچقدر پودر حاصل ریزتر باشد، عود باکیفیت‌تری خواهید داشت.

مرحله ۳: پودر ماکو را اضافه کنید

این پودر از پوست درخت ماچیلوس ساخته می‌شود و از آن برای تهیه خمیر عود و بهتر سوزاندن آن استفاده می‌شود. اگر پودر ماکو در دسترس شما قرار نداشت، می‌توانید از پودر چوب سدر، پودر چوب صندل یا پودر زغال‌چوب استفاده کنید. به‌ازای هر ۳ قاشق چای‌خوری گیاه آسیاب شده، تقریباً یک قاشق چایخوری پودر ماکو موردنیاز است.

مرحله ۴: تهیه خمیر عود

بعد از مخلوط‌کردن گیاهان خشک و پودر ماکو، چند قطره آب مقطر و یک قاشق چایخوری از روغن گیاهی و معطر دلخواه خود به مواد اضافه کنید تا خمیر عود حاصل شود. آب را به‌صورت قطره‌قطره اضافه کنید و هنگامی که خمیر به‌راحتی جمع شد، افزودن آب را متوقف کنید.

مرحله ۵: شکل‌دهی به خمیر

بسته به این که می‌خواهید عود شاخه‌ای بسازید یا عود مخروطی، خمیر خود را به چوب عود متصل کنید یا این که آن را به شکل مخروط‌های کوچکی درآورید. سپس سطح عود را با کمک دست خود صاف و یکدست کنید. حال می‌توانید آن‌ها را در یک مکان گرم و خشک به مدت چند روز قرار دهید تا خشک شوند. عود شما آماده سوزاندن است.

ساخت عود در خانه


رایحه درمانی و فواید عود در طب سنتی

از دیرباز مردم به خصوص در یونان و مصرباستان، از رایحه درمانی برای شفای برخی امراض استفاده کرده و به عنوان ضد باکتری، ضدعفونی کننده و دارویی برای درمان زخم‌ها استفاده می‌کردند. عود نیز یکی از روش‌های رایحه درمانی بوده که استرس را کاهش داده و موجب سلامتی می‌شود. در تهیه عود از ترکیبات معطر طبیعی گل‌ها و گیاهان استفاده شده، به همین دلیل موقع سوزاندن عود وقتی رایحه معطر در فضا پخش می‌شود از طریق مژک‌های بینی به سیستم لیمبیک مغز و قسمت مخاطی هیپوتالاموس راه پیدا می‌کند و منجر به تحریکات اعصاب بویایی این نواحی که در بروز احساسات، تنفس، ضربان قلب، غدد درون ریز و حافظه و یادگیری نقش دارند، می‌شود و روحیات و خلق و خو را به طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد.


خواص عود در اسلام

بنابر برخی روایات که از زبان ائمه در متون اسلامی و کتب تاریخی نقل شده است، در دین اسلام به استفاده از عود سفارش شده است.

  • پیامبر (ص) فرمودند: از اين عود هندی غافل نباشيد كه هفت نوع شفا دارد، يعنی علاوه بر كاربرد بهداشتی خوشبو کردن محیط هفت كاربرد درمانی نيز دارد.
  • امام صادق (ع) می‌فرمایند: سزاوار است كه مرد هرگاه توانست لباس خود را با بخور كردن خوشبو سازد.
  • از امام صادق (ع) روايت شده كه فرمودند: بوى عود خالص تا چهل روز و بوى عودى كه با بوهاى ديگر تركيب شده باشد تا بيست روز در بدن مى‌ماند.
  • در روايتى آمده كه امام رضا (ع) با عود هندى خالص بخور كرده، سپس گلاب و مشک بر خود مى‌ماليد.

انواع عود و خواص آنها


خواص عود در فنگشویی

فنگشویی از مکاتب فکری قدیمی در چین است که از طریق هدایت صحیح یک سری انرژی‌ها با نام انرژی چی، تعادل و آرامش را برای افراد به ارمغان می‌آورد. از طریق فنگشویی شادی، آرامش، ثروت، قدرت، امنیت، تمرکز و سایر احساسات مثبت به دست می‌آید. با به‌کارگرفتن عود در کشورهای مختلف برای کسب آرامش و تمرکز و…  این مکتب چینی نیز از قافله عقب نمانده و توانسته است از این عنصر در مکاتب معنوی خود استفاده نماید.

انواع عودهای مورداستفاده در فنگ شویی

اگر تابع فنگشویی هستید، باید گفت که در استفاده از عود هر رایحه‌ای کاربرد خاص و متفاوت خود را داراست. در زیر برخی از مهم‌ترین عودهای کاربردی در فنگشویی به همراه خواص مفید آن‌ها آورده شده است:

  • چوب صندل: عود را با رایحه چوب صندل دفع‌کننده انرژی منفی و متمرکزکننده انرژی مثبت است.
  • رزماری: هنگامی که می‌خواهید تغییر جدیدی را در زندگی خود ایجاد کنید، از عود رزماری برای به حرکت درآوردن انرژی ساکن استفاده کنید. برای مثال هنگام تغییر شغل، ازدواج، تغییر محل زندگی و… .
  • اسطوخدوس (لاوندر): عود اسطوخدوس به دلیل دارابودن خواص انرژی‌درمانی برای درمان بیماری‌ها کاربرد دارد.
  • چوب سدر: عود چوب سدر در حفاظت از انرژی‌های منفی بسیار خوب عمل می‌کند.
  • مریم‌گلی: عودی که از چوب مریم‌گلی ساخته می‌شود، کل انرژی‌های موجود در محیط را، چه مثبت و چه منفی، خالی می‌کند و فضا را برای آغاز یک زندگی نو آماده می‌کند. همچنین از این رایحه برای زایمان راحت نیز استفاده می‌شود.

با وجود نکات مثبتی که در سوزاندن عود وجود دارد، اساس هر مکتب معنوی استفاده متعادل از هر چیزی است؛ بنابراین توصیه می‌شود که تعادل را در اولویت قرار دهید و در جایی که افراد حساسی مانند کودکان، سالمندان و افراد بیمار حضور دارند از سوزاندن بیش از اندازه عود با هر رایحه‌ای خودداری کنید و از فواید آن به‌اندازه معقول بهره ببرید.

خواص عود در فنگشویی


حرکت دود عود نشانه چیست؟

در قسمت قبل به فلسفه عود در فنگشویی پرداختیم و درباره خواص دود کردن عود مطالبی را ارائه کردیم. پیروان مکتب فنگشویی برای جهت‌های مختلف دود این عنصر معانی و تفاسیر خاصی را دارند و ادعا می‌کنند که حرکت دود در هر جهتی مفهوم مشخصی را به ما می‌رساند که در پایین به این مفاهیم پرداخته‌ایم.

تفسیر دود عود

معنی حرکت دود عود در جهت‌های مختلف به‌صورت زیر است:

  • مستقیم به بالا به معنی پاک بودن انرژی محیط است.
  • مستقیم به شمال به این معنی است که شما به دانایی رسیده‌اید.
  • به سمت جنوب یعنی شما انتقال و جابه‌جایی دارید.
  • به سمت شرق به این معناست که انرژی محیط پاکیزه شده و در حال عبور است.
  • به سمت غرب یعنی روح شما احتیاج به تطهیر دارد.

خاکستر عود را چه کنیم؟

شاید شما از افرادی باشید که خاکستر حاصل از سوزاندن عود را دور می‌ریزید و اطلاعی از خواص آن ندارید. باید بگویم که این وسیله آرام‌بخش و خوشبو حتی خاکسترش هم می‌تواند مفید باشد؛ به‌شرط این که از مواد کاملاً طبیعی ساخته شده باشد و هیچ‌گونه مواد شیمیایی در آن موجود نباشد.

خواص خاکستر عود

اگر از طبیعی بودن مواد عود خود اطمینان دارید، می‌توانید از خاکستر آن به‌عنوان یک کود عالی برای گیاهان و گل‌های خود استفاده کنید. خاکستر عود منبع آهک، پتاسیم  و سایر عناصر لازم برای رشد و نمو گیاهان است. علاوه‌برآن می‌توانید از خاکستر عود برای تهیه نمک سیاه هم استفاده کنید. منشأ نمک سیاه که از ترکیب خاکستر عود بانمک و زغال سیاه به دست می‌آید، جزایر هاوایی یا قبرس است. از این ماده برای رفع سوءهاضمه، نفخ و کاهش تنش عضلانی در آشپزی و همچنین مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

حرکت دود عود


عود خوب از کجا بخرم؟

با توجه به فعالیت فروشندگان زیادی در زمینه لوازم دکوری در بازار بزرگ، بازار شوش و بازار صالح آباد، فروشگاه‌های متعددی انواع عود، جاعودی، اسانس سوز، جاشمعی و نظایر این‌ها را به فروش می‌رسانند. در جدول زیر اطلاعات دسترسی به برخی فروشندگان عود در بازارهای صالح آباد و شوش را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

نام فروشگاهمحصولاتشماره تماس آدرس
تولید و پخش لوازم دکوری سناتور
عود، شمع و گل مصنوعی09934916512تهران _ صالح آباد غربی
پخش عود و خوشبو کننده رادمهر
خوشبو کننده ایفل، عود و جاعودی09221092001تهران _ صالح آباد غربی _ مجتمع کلهر (انبار 69) _ پلاک 5
پخش کادویی صدرا
اجناس کادویی، دکوری و لوازم فانتزی02155008337
09129171519
تهران _ اتوبان بهشت زهرا _ بازار صالح آباد غربی _ خيابان سردار سليماني (طالقاني) _ پلاك 14/2
پخش لوازم دکوری آذری
انواع عود و جا‌‌عودی09369150812
09367626726
تهران _ بازار صالح آباد غربی _ خیابان صاحب الزمان _ خیابان عزتی _ خیابان شهید آرایشی _ پلاک 31/3
پخش شمع ژاپ
شمع تزئینی، وارمر و عطری02155184248
09121342877
تهران _ شوش _ خیابان صابونیان _ پاساژ قصر بلور _ طبقه 1+ _ پلاک 33
هودین گالری
شمع معطر و محصولات دست ساز بتنی09033831222تهران _ نارمک _ خیابان آیت شمالی _ میدان 47 _ پلاک 16
پخش لوازم خانه و دکوری پدر
لوازم چوبی و صنایع دستی09128190573تهران _ صالح آباد غربی _ داخل انبار داوری _ پلاک 16
پخش لوازم پذیرایی و دکوری ستیا
لوازم پذیرایی و دکوری لوکس02155339529تهران _ میدان شوش _ خیابان صابونیان _ پاساژ شهرداری _ طبقه 1+ _ پلاک 39
پخش لوازم دکوری Flower Home
انواع گل مصنوعی، گلدان و لوازم دکوری02155186102
09125185503
تهران _ میدان شوش _ خیابان صابونیان _ پاساژ تاج _ طبقه 1+ _ پلاک 15

مقالات مرتبط

22 خرداد 1401
مقایسه شوش و صالح آباد

مقایسه بازار شوش و صالح آباد

اگر به دنبال خرید عمده لوازم آشپزخانه در شهر تهران هستید؛ حتما اسم دو بازار عمده فروشی شوش و...

ادامه مطلب
25 تیر 1402
بهترین مارک سشوار + خرید سشوار قیمت مناسب

بهترین مارک سشوار + خرید سشوار قیمت مناسب

انتخاب بهتربن مارک برای خرید سشوار وابسته به این می‌باشد که برای چه منظوری قصد خرید سشوار دارید! سشوار...

ادامه مطلب
20 تیر 1402
انواع چاقوی آشپزخانه که باید بشناسید!

انواع چاقوی آشپزخانه که باید بشناسید!

یکی از لوازمی که هنگام خرید جهیزیه حتما خریداری می‌شود سرویس چاقوی آشپزخانه می‌باشد؛ ممکن است شما به تازگی...

ادامه مطلب

نظرات کاربران

  • روشا
    28 مهر 1401

    فروشندگانی که معرفی کردید معتبرن؟

    • فاطمه باباعلی _ کارشناس محتوا
      29 مهر 1401

      با سلام احراز هویت فروشندگان هنگام درخواست آگهی به طور کامل انجام شده است؛ اما شما می‌توانید برای اطمینان خاطر بیشتر به صورت حضوری به آدرسی که از هر فروشگاه قرار داده‌ایم مراجعه کنید.

  • sepide
    21 دی 1401

    من خیلی دنبال خواص انواع مختلف عود میگشتم ممنون از مقاله خوبتون

    • فاطمه باباعلی _ کارشناس محتوا
      10 بهمن 1401

      با سلام؛ سپاس از نگاه مثبت شما خوشحالیم که براتون مفید واقع شده.

  • سیما
    17 بهمن 1401

    عود و جاعودی عمده از کجا میشه خرید کرد؟ یکجا میخوام خرید داشته باشم

    • فاطمه باباعلی _ کارشناس محتوا
      10 اسفند 1401

      درود، در آخر مقاله جدولی از فروشندگان عود و جاعودی بازارهای صالح آباد و شوش جمع آوری شده است که می‌توانید به راحتی با هریک از فروشندگان ارتباط برقرار کنید.