معرفی محصولات روز بازار شوش در کانال تلگرام @shooshmart

سوفله خوری چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بندی: دسته‌بندی نشده
10 خرداد 1402
سوفله خوری چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ظروف پرطرفدار که به هنگام پذیرایی از میهمانان کاربرد زیادی داشته و نشانه خوش‌سلیقگی میزبان است ظروف سوفله خوری می‌باشد. شاید شما با انواع ظروف سوفله خوری و کاربردهای آن آشنا نباشید؛ در این مقاله ما به معرفی سوفله خوری، انواع آن، و کاربردهای این نوع ظروف به صورت مفصل می‌پردازیم؛ پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه متن


سوفله خوری چیست؟

سوفله خوری ظرفی است که برای سرو سوفله، بیشتر استفاده می‌شوند. سوفله هم در دیکشنری به معنای نوعی پیش غذا یا دسر است که هوای زیادی در آن وجود دارد. این غذای پف کرده و سبک ممکن است از مواد مختلفی تشکیل شده باشد؛ انواع مختلف سوفله شامل سوفله بادمجان، سوفله مرغ، سوفله سیب زمینی، سوفله زردچوبه، سوفله ماکارانی، سوفله کیک و … است. ماهیت این غذا به گونه‌ای است که در صورت سردشدن، پف آن از بین می‌رود؛ به همین دلیل باید به صورت گرم سرو شود. برای این منظور در زیر این ظروف وارمرهایی برای گرم نگه داشتن آن تعبیه شده است تا از سردشدن و در نتیجه از بین رفتن پف آن جلوگیری شود.
در حال حاضر به دلیل کاربرد خوبی که این ظروف در گرم نگه داشتن غذاها دارند، انواع آن برای سرو غذاهای مختلف مانند انواع خورشت، سوپ و آش، برنج و … روانه بازار گردیده است.

سوفله خوری چیست؟


معرفی انواع مدل‌های سوفله خوری

استفاده از این ظروف بیشتر در مواقعی است که سرو غذا به صورت سلف سرویس باشد. به دلیل پایه دار بودن آن‌ها برای استفاده در مهمانی‌های معمولی مناسب نبوده و نباید آن‌ها را جابجا کرد. این ظروف در شکل‌های مختلف گرد، مستطیل، مربع و بیضی وجود دارند.
سایز این نوع ظروف نیز متفاوت بوده و شما می‌توانید بسته به حجم غذا و تعداد مهمانان خود سایز مناسب را انتخاب نمایید. ظروف سوفله خوری موجود در بازار از جنس‌های مختلفی مانند مس، استیل، برنج، چینی، سرامیکی و … تشکیل شده‌اند. امروزه استفاده از سوفله خوری‌های فلزی بیشتر رواج دارد؛ به دلایلی مانند استحکام بالا، قابلیت رسانایی گرمای مناسب، ظاهر زیبا و شیک و دوام بالا، بیشتر مردم استفاده از سوفله خوری های فلزی را ترجیح می‌دهند. برخی از این ظروف نیز از چینی و سرامیک، برخی از شیشه و برخی دیگر نیز از ترکیبی از چند ماده مختلف ساخته شده‌اند.

معرفی انواع سوفله خوری


انواع این ظروف از لحاظ جنس

• سوفله خوری چینی
• سوفله خوری چینی بلور
• سوفله خوری چینی چوب
• سوفله خوری بلور
• سوفله خوری چوب بلور
• سوفله خوری استیل
• سوفله خوری استیل بلور
• سوفله خوری استیل چوب
• سوفله خوری برنجی
• سوفله خوری برنج بلور
• سوفله خوری مسی
• سوفله خوری مس بلور
انواع ظروف سوفله خوری از لحاظ کاربرد به صورت زیر هستند:
• سوفله خوری مرغ
• سوفله خوری سالاد
• سوفله خوری سوپ و آش
• سوفله خوری برنج

انواع این ظروف از لحاظ جنس


مارک‌های معروف سوفله خوری در بازار

مارک‌های زیادی از این نوع ظروف در بازار وجود دارد که برخی از معروف‌ترین آن‌هاعبارتند از: دالتون، راکلند، وون، دیانا، سافینوکس، هوم، فونیکس، پرنس هوم، رز لند، دیاموند، النا، اورمزد، فلورنس، آرمیتاژ، ATC، نایس، ریجنت، سانتوزا، یونیک، ویکتوریا و مارک‌های دیگر.
برای انتخاب بهترین مارک سوفله خوری ابتدا باید بودجه‌ای که برای خرید این ظروف کنار گذاشته‌اید را در نظر بگیرید. بعد از آن مواردی مانند سایز و جنس ظرف مورد نظر را انتخاب کرده و ببینید که آیا مارکی که می‌خواهید خرید کنید این سایز و جنس را دارد یا خیر. موارد دیگری از قبیل نوع ظرف، کشور سازنده، کاربرد آن و … را هم در نظر گرفته و در نهایت ظرف سوفله خود را خریداری نمایید.

مارک‌های معروف سوفله خوری در بازار


ظروف پذیرایی شیک از کجا بخریم؟

اکنون زمان معرفی مکان‌هایی است که برای خرید این ظروف مناسب‌تر هستند. سوفله خوری‌ها از ظروف پذیرایی پرطرفداری هستند که به دلیل فروش بالا در اغلب فروشگاه‌های لوزام خانگی که در سطح شهر پراکنده هستند یافت می‌شود. اما مهم است که در خرید این نوع ظروف دقت کافی را به خرج دهید؛ زیرا شما قرار است هزینه نسبتا زیادی را پرداخت کنید و آن را در مهمانی‌های خود مورد استفاده قرار دهید. پس باید ظروفی را خریداری کنید که ارزش خریدن داشته باشند.
برخی از بازارها در تهران هستند که ظروف مخصوص سوفله را به همراه ظروف سرو و پذیرایی دیگر با تنوع و کیفیت بالا و از هر رنج قیمتی به فروش می‌رسانند. دلیل برجستگی این بازارها به عنوان بورس ظروف سرو و پذیرایی دسترسی شما به طیف گسترده‌ای از این نوع ظروف از طرح‌های مختلف گرفته تا مارک‌ها و جنس‌های گوناگون است.

بازار شوش؛ بورس ظرف و ظروف جهیزیه

بازار شوش که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر تهران است مجموعه عظیمی از ظرف و ظروف از جمله ظروف سرو و پذیرایی را در بر گرفته است. در این خیابان که مملو از فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در خیابان اصلی، پاساژها و مراکز خرید است، انواع مختلفی از ظروف و لوازم آشپزخانه، علی الخصوص ظروف پذیرایی متنوع متناسب با بودجه هر قشری یافت می‌شود. کمک این بازار با وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی قابل دسترسی است و به دلیل شلوغی و رونق بالایی که دارد، به راحتی می‌توان برای خرید به آن مراجعه نمود.

خرید سوفله خوری بازار شوش


بازار صالح آباد؛ خرید مستقیم از تولیدی‌ها

این بازار که چندان هم قدیمی نیست، در حال حاضر به یکی از بازارهای معروف و قوی شهر تهران تبدیل شده است. بازار صالح آباد که در ابتدا با فروش سفره و لوازم یکبار مصرف کار خود را آغاز کرد اکنون یکی از مراکز مهم فروش لوازم آشپزخانه و ظرف و ظروف است که ظروف سرو و پذیرایی نیز یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. نحوه فروش لوازم سرو و پذیرایی در این بازار اغلب به صورت عمده است؛ اما در برخی از فروشگاه‌های آن نیز می‌توانید خرید تکی این محصولات را انجام دهید.
قیمت لوازم سرو و پذیرایی عمده در این بازار نسبت به بازارهای دیگر پایین‌تر است؛ زیرا اغلب فروشندگان بازار صالح آباد محصولات خود را به صورت مستقیم از تولیدی‌ها یا واردکنندگان تأمین می‌کنند و یا این که خود تولیدکننده و واردکننده لوازم آشپزخانه هستند. قیمت تکی محصولات چندان فرقی با بازارهای دیگر ندارد؛ اما تنوع محصولات افراد زیادی را از تهران و شهرهای دیگر به این بازار می‌کشاند.

خرید سوفله خوری بازار صالح آباد


بازار معروف مولوی

در قسمتی از خیابان قدیمی مولوی فروشگاه‌هایی هستند که محصولات و ظروف سرو و پذیرایی لوکس و شیک را به مشتریان عرضه می‌کنند. در این خیابان که محصولات دیگری از قبیل پرده، مواد شوینده، مواد خوراکی و … هم به فروش می‌رسد، لوازم آشپزخانه و ظرف و ظروف در چندین فروشگاه معتبر خودنمایی می‌کنند. لازم به ذکر است که قیمت ظروف سرو و پذیرایی در بازار مولوی نسبتا بالا است.

بازار بزرگ تهران

بازار تهران هم که پای ثابت فروش انواع کالای مصرفی است و یکی از اقلامی که به وفور در آن به فروش می‌رسد ظروف پذیرایی است. این محصولات اغلب به صورت عمده در بازار تهران موجود هستند و برخی از فروشگاه‌ها نیز محصولات خود را به صورت تکی عرضه می‌کنند.
برای خرید از بازار بزرگ تهران راه‌های ارتباطی زیادی از جمله مترو و حمل و نقل عمومی وجود دارد؛ نگران دسترسی به این بازار نباشید زیرا از طرق مختلف می‌توانید به این بازار سفر کنید.

خرید سوفله خوری


خرید آنلاین ظروف پذیرایی

حال که این بازارها را برای خرید ظروف پذیرایی معرفی کردیم، بیایید مزایا و معایب هر کدام را با هم بررسی کنیم. این بازارها همگی از لحاظ قیمت نسبتا با هم در یک سطح قرار دارند و اغلب آن‌ها نیز به فروش عمده محصولات مشغول هستند. از لحاظ دسترسی نیز به این دلیل که از مهمترین مراکز خرید در تهران هستند، امکانات خوبی برای دسترسی عموم به همه آن‌‌ها فراهم شده است.
یک ویژگی در دو بازار شوش و بازار صالح آباد وجود دارد که آن‌ها را از دو بازار دیگر متمایز می‌کند و آن ویژگی فروش آنلاین تمامی محصولات آن‌ها است. هر کدام از این بازارها یک سامانه تبلیغاتی دارند که از طریق آن‌ها شما به لیست فروشندگان و محصولات آن‌ها دسترسی دارید و به آسانی می‌توانید به صورت غیرحضوری خرید خود را انجام دهید.

بهترین بازار برای خرید سوفله خوری و ظروف پذیرایی


جمع‌بندی

در این مطلب سعی ما بر این بود که ظروف سوفله خوری و کاربرد آن‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. گفتیم که سوفله نوعی پیش غذا یا دسر است که به صورت پف کرده تهیه می‌شود و اگر تا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سرو نشود، سرد شده و پف آن از بین می‌رود. برای جلوگیری از سردشدن این نوع پیش غذا آن را در ظروفی که دارای وارمر بودند قرار می‌دادند. بعدها این نوع ظروف گسترش پیدا کرده و اکنون نیز برای سرو انواع غذاهای دیگر به صورت گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند.
انواع مختلفی از این نوع ظروف وجود دارند؛ از جنس استیل گرفته تا بلور، برنج، مس، چینی، سرامیک و گاهی هم ترکیبی از دو ماده متفاوت. هر شخصی بنا به سلیقه و بودجه خود نوعی از این ظروف را می‌تواند انتخاب کند.
برای خرید بهترین مارک‌های سوفله خوری می‌توانید به بازارهای شوش، صالح آباد، بازار تهران و بازار مولوی مراجعه کنید. در صورت تمایل به خرید غیرحضوری می‌توانید به سامانه‌های دو بازار شوش و صالح آباد مراجعه نموده و با فروشندگان این بازارها در ارتباط باشید.
در پایان امیدواریم که مطالب مفیدی را به شما عزیزان ارائه کرده باشیم. لطفا ما را از نظرات ارزشمند خود درباره مقاله حاضر در قسمت نظرات بهره‌مند فرمایید.

مقالات مرتبط

30 فروردین 1402
برای خرید جهیزیه ارزان کجا برم؟

برای خرید جهیزیه ارزان کجا برم؟

خرید جهیزیه یکی از مراحل بسیار پرچالش و زمان‌بر برای شروع یک زندگی جدید است. هر فردی برای شروع...

ادامه مطلب
6 خرداد 1402
سرخ کن بدون روغن بخرم یا نخرم؟

سرخ کن بدون روغن بخرم یا نخرم؟

سرخ‌کن بدون روغن یا همان هواپز (Air Fryer) از جمله لوازمی است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته...

ادامه مطلب
17 اردیبهشت 1401
همه چیز در مورد صالح آباد

همه چیز در مورد بازار صالح آباد تهران

بازار صالح آباد تهران یکی از متنوع‌ترین و بزرگترین بازارهای لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه واقع در جنوب غربی...

ادامه مطلب

نظرات کاربران

  • ساجده
    14 خرداد 1402

    سوفله خوری فقط به درد مهمونیای بزرگ میخوره من از همین شوش خریدم ولی خیلی استفاده نمیکنم ازش

    • فهیمه گنجعلی - کارشناس محتوا
      29 خرداد 1402

      ممنون ساجده عزیز که نظرتون رو به اشتراک گذاشتین.