معرفی محصولات روز بازار شوش در کانال تلگرام @shooshmart

مقایسه بازار شوش و صالح آباد

دسته بندی: دسته‌بندی نشده
22 خرداد 1401
مقایسه شوش و صالح آباد

اگر به دنبال خرید عمده لوازم آشپزخانه در شهر تهران هستید؛ حتما اسم دو بازار عمده فروشی شوش و صالح آباد به گوش‌تان خورده است و شاید حتی بین دو راهی خرید از این دو بازار مانده باشید. داشتن اطلاعات مختصری راجب محصولات هر دو بازار، قیمت اجناس، اطلاعات دسترسی و تفاوت سبک و اجناس فروشگاه ها می‌تواند کمک شایانی به شما در انتخاب هرچه بهتر بازار مورد نظرتان داشته باشد.

بازار شوش در جنوب تهران در محدوده خیابان شوش واقع شده و بورس خرید بلور و کریستال است و یک بازار عالی و متنوع در زمینه خرید وسایل آَشپزخانه و جهیزیه به حساب می‌آید.

بازار صالح آباد در انتهای اتوبان شهید تندگویان به سمت اتوبان بهشت زهرا (محدوده خارج شهر) واقع شده است و در زمینه خرید کلی و عمده فروشی لوازم خانگی، دکوری، کادویی و خردریز و وسایل آشپزخانه فعالیت دارد.

ما قصد داریم در این مقاله به معرفی کلی دو بازار صالح آباد و بازار شوش تهران بپردازیم تا شما بتوانید باتوجه به علاقمندی و نیاز خود بهترین بازار را برای خرید انتخاب کنید و در انرژی و زمان خود صرفه‌جویی کنید.

بعد از خواندن این مقاله شما با اجناس، نحوه فروش، راه‌های دسترسی و … شوش و صالح آباد آشنا می‌شوید؛ پس با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه متن


قصد خرید چه کالایی را دارید؟

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هدف شما از رفتن به این بازار‌ها برای خرید چه محصولی می‌باشد؟

بازار شوش بورس ظروف لوکس و شیک پذیرایی و همچنین ظروف چینی، لوازم دکوری، سرویس پلاسکو، لوازم و ظروف جهیزیه عروس، سرویس قابلمه و ماهیتابه، ظروف بلور و کریستال، ظروف سرامیکی، سرویس قاشق و چنگال، لوازم خانگی برقی و… می‌باشد. اگر قصد خرید ظروف لاکچری را دارید و قیمت برایتان اهمیت ندارد حتما سری به بازار شوش بزنید.

اما بازار صالح آباد بورس لوازم آشپزخانه، ظروف آشپزخانه، ظروف سرو و پذیرایی، ماگ لیوان شخصی، صنایع دکوری، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم کادویی، لوازم التحریر، لوازم ورزشی، اسباب بازی، عروسک، کالای خواب و حمام، شلف و باکس دکوری، مجسمه های تزئینی، گلدان، گل مصنوعی و… است. قیمت اجناس در بازار صالح آباد مقرون به صرفه بوده و این امکان را دارد که افراد با هر قدرت خریدی بتوانند اجناس مورد نظر خود را خریداری کنند.


ویدئوی مقایسه بازار شوش و صالح آباد

در این ویدئو به مقایسه بازار شوش و صالح آباد از نگاهی دیگر پرداختیم. تا پایان ویدئو با ما همراه باشید.


خرید تکی یا عمده؟

در بازار شوش بالغ بر ۷۰ الی ۸۰ درصد فروشندگان محصولات خود را هم بصورت عمده و هم بصورت تک عرضه می‌نمایند و شما می‌توانید هر دو صورت خرید را در این بازار داشته باشید.

در بازار صالح آباد اکثر فروشگاه‌ها محصولات خود را فقط بصورت عمده به فروش می‌رسانند و درصد کمی از آنها تک فروشی هم دارند. بعضی از فروشگاه‌ها نیز خرید بصورت تک را با شروطی مبنی بر: خرید حضوری و یا فقط در روزهای جمعه و تعطیل انجام می‌دهند.

_ البته لازم به ذکر است که در بازار صالح آباد بعضی از فروشندگان، روز‌های جمعه به صورت حضوری تک فروشی هم دارند و گاها بعضی از فروشندگان برای خرید عمده سقف مالی تعیین می‌نمایند؛ بعنوان مثال شما به اندازه یک میلیون تومان از آن فروشگاه خرید می‌کنید و فروشنده قیمت اجناس را به قیمت عمده برای شما محاسبه می‌نماید.


محصولات بازار شوش و صالح آباد

بازار شوش بیشتر بر روی ظروف سرو و پذیرایی، ظروف بلور و کریستال، چینی و لوکس متمرکز است همچنین در این بازار اقلام جهیزیه عروس نظیر سرویس‌های پلاستیکی (پلاسکو) و لوازم و خرد و ریز آشپزخانه چون سرویس قابلمه و ماهیتابه، سرویس قاشق و چنگال، ظروف و لوازم فانتزی، لوازم برقی آشپزخانه، لوازم دکوری شیک و فانتزی، گل مصنوعی و گلدان دکوری و هر محصولی که مربوط به آشپزخانه و جهیزیه عروس است یافت می شود.

  • شما میتوانید از طریق دکمه زیر محصولات ارائه شده در بازار شوش را از طریق وب سایت شوش مارت مشاهده کنید.

وب‌سایت بازار شوش

اما در بازار صالح آباد تنوع اجناس بالاست و اجناسی مثل، لوازم آشپزخانه، صنایع دکوری، لوازم کادویی، اسباب بازی، شلف و استند دکوری، مجسمه های تزئینی، لوازم فانتزی، گلدان، ظروف سرو و پذیرایی، لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی، لوازم التحریر، لوازم الکترونیکی، لوازم برقی خانگی،کالای خواب و حمام، لوازم خیاطی، لوازم برقی، ابزارآلات، لوازم بهداشت محیط، لوازم قنادی و سفره آرایی، تابلو و هرآنچه که شما در منزل به آن نیاز دارید را عرضه می‌کنند.

  • شما میتوانید از طریق دکمه زیر محصولات ارائه شده در بازار صالح آباد را از طریق وب سایت صالح آباد مشاهده کنید.

وب‌سایت بازار صالح آباد

مقایسه قیمت اجناس مختلف

یکی از فاکتور‌های مهم برای انتخاب بازار هدف بودجه مد نظر شما می‌باشد. اینکه شما قصد دارید چه مقدار هزینه کنید؟

بازار شوش همانطور که قبلا هم گفته شد بورس اجناس لوکس و خاص و به تبع قیمت بالاتر می‌باشد. اما در بازار صالح آباد اجناس لوکس و گران قیمت به ندرت پیدا می‌شود. همچنین بازار شوش به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهری و داشتن پاساژ‌های متعدد، فروشندگان آن کرایه مغازه‌های بیشتری پرداخت می‌کنند ولی بازار صالح آباد به دلیل قرار گرفتن در خارج از شهر فروشندگان آن کرایه چندانی پرداخت نمی‌کنند و همین باعث می‌شود قیمت اجناس در بازار شوش بیشتر از بازار صالح آباد باشد.


از پاساژهای لوکس تا انبارهای قدیمی

بازار شوش از پاساژها و مجتمع های تجاری بزرگی تشکیل شده است که فروشگاه‌ها در این پاساژها قرار دارند.

برخی از این پاساژها عبارتند از: پاساژ ایرانیان، پاساژ الغدیر، پاساژ نور، پاساژ میلاد، پاساژ الماس بلورین، پاساژ شهرداری و …

مقایسه شوش ئ صالح آباد

اما بازار صالح آباد دارای بافت قدیمی بوده و متشکل از انبار‌های بزرگی می‌باشد که در برگیرنده مغازه‌های متعدد هستند؛ همچنین به تازگی چند پاساژ راه اندازی شده که تعداد کمی فروشنده در آن فعالیت دارند.

این انبار‌ها عبارتند از: انبار ۸۸، انبار ۷۷، انبار ۶۹، انبار فیاضی(۶۵)، انبار داوری

جهیزیه از کجا بخریم؟

بازار شوش به بورس جهیزیه معروف است و حتی پاساژی به همین اسم در بازار شوش فعالیت دارد. در بازار شوش انواع لوازم آشپزخانه، لوازم برقی، ظروف آشپزخانه، لوازم دکوری و همچنین لوازم برقی و بسیاری دیگر از لوازم مورد نیاز برای جهیزیه با تنوع بسیار ابالا به فروش می‌رسد و شما می‌توانید بنا بر سلیقه و نیاز از این بازار به راحتی خرید کنید.

در بازار صالح آباد نیز برخی از انواع لوازم جهیزیه و خرده ریز و ظروف آشپزخانه وجود دارد که می‌توانید بسیاری از اقلام جهیزیه را با قیمت مناسب از این بازار تهیه کنید.

مجتمع تجاری جهیزیه بازار شوش تهران


اطلاعات دسترسی به بازار شوش و صالح آباد

بازار شوش به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهری از دسترسی بهتری برخوردار بوده و به راحتی با استفاده از متروی شوش که در نزدیکی بازار قرار دارد قابل دسترسی می‌باشد.

راه دسترسی به بازار شوش با وسایل نقلیه عمومی:

دسترسی با مترو

  1. خط کهریزک به تجریش | ایستگاه مترو شوش – تاکسی خط کیانشهر تقاطع خیابان بخارایی – تاکسی خط شوش خیابان صابونیان
  2. خط آزادگان به قائم | ایستگاه مترو راه آهن – اتوبوس و تاکسی های مستقیم به میدان شوش

 دسترسی با اتوبوس

  •  خاوران _ ایستگاه خیام _ ایستگاه دروازه غار | اتوبوس پایانه بلوار قدس _ ایستگاه مهدیه

دسترسی با تاکسی اینترنتی( تبسی و اسنپ)

  • بازار شوش همانطور که گفته شد بدلیل قرار گرفتن در داخل شهر، رفت‌وآمد راحت‌تر و متقابلا هزینهِ کمتری برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی را دارد.

برای دسترسی به لینک مسیریابی‌ها از طریق اپلیکیشن‌های ویز، نشان و بلد به مقاله آدرس بازار شوش مراجعه کنید.


دسترسی به بازار صالح آباد با وسایل نقلیه عمومی:

بازار صالح آباد خارج از شهر واقع شده و دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی نسبتا منشکل تر خواهد بود. نزدیک‌ترین متروها به صالح آباد ایستگاه‌های میدان محمدیه (مولوی) و ایستگاه علی‌آباد می‌باشد و بعد از آن شما حتما باید برای رسیدن به مقصد از اتوبوس‌ها استفاده نمایید.

دسترسی با مترو

  1. ایستگاه مترو میدان محمدیه از قطار پیاده شده و با اتوبوس میدان محمدیه _ شهرک رسالت به بازار عزیمت کنید.
  2. ایستگاه مترو علی آباد از قطار پیاده شده و با اتوبوس های شهرک رسالت به بازار عزیمت کنید.

دسترسی با اتوبوس

  • اتوبوس (BRT): ایستگاه اتوبوس صالح آباد ابتدای خیابان شهید کلهر

دسترسی با تاکسی

  • تاکسی: میدان بهمن (کشتارگاه) تاکسی‌های سر صالح آباد غربی

دسترسی با تاکسی اینترنتی( تبسی و اسنپ)

  • بازار صالح آباد هم برعکس شوش بدلیل قرار گرفتن در خارج از شهر، هزینهِ بیشتری برای استفاده از اسنپ و تپسی را متقبل می‌شود.

برای دیدن راه‌های دسترسی به بازار صالح آباد و مسیریابی راحت و آسان از روی نقشه آدرس بازار صالح آباد را کلیک نمایید.


محدوده طرح ترافیک

چندین سال است که به علت حجم ترافیکی و آلودگی هوا در تهران مسئله طرح ترافیک مطرح شده است و نکته‌ای که شما باید در نظر داشته باشید این است که؛ آیا بازار هدف شما در طرح ترافیک است؟

برای دسترسی به بازار شوش خیابان غفاری به سمت بخارایی، انتهای زارعی و خیابان صابونیان در محدوده طرح آلودگی هوا قرار دارد. بنابراین برای رفت و آمد با ماشین شخصی به بازار شوش باید با ثبت نام در سایت تهران من و وارد کردن اطلاعات خودرو خود می توانید در هر فصل ۲۰ روز وارد محدوده طرح آلودگی هوا بشوید.

همچنین اگر ثبت نام نکرده اید، می توانید خودرو خود را در پارکینگ پاساژ ثامن به آدرس خیابان بعثت، اول خیابان صابونیان داخل پارکینگ پاساژ ثامن و قبل از دوربین قرار بدهید و مابقی راه را پیاده یا با گرفتن یک تاکسی تا نزدیک بازار طی کنید یا اینکه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

اما بازار صالح آباد در خارج از شهر تهران در انتهای اتوبان شهید تندگویان به سمت اتوبان بهشت زهرا بعد از پل شهید صنیع خوانی واقع شده و در محدوده طرح ترافیک نیست و شما در هر ساعتی که اراده کنید می‌توانید بدون محدودیت با ماشین شخصی خود به بازار صالح آباد بروید و خرید خود را انجام دهید.


پارکینگ‌های عمومی

در بازار شوش می‌توان در خیابان پارک کرده و همچنین پارکینگ های عمومی مثل پارکینگ مرکز خرید مهتاب، پارکینگ مجتمع الماس، پارکینگ پاساژ میلاد، پارکینگ پاساژ نور و… در اطراف پاساژ‌ها یا در طبقات منفی مجتمع‌ها در نظر گرفته شده تا خریدارانی که با ماشین شخصی به بازار می‌روند بتوانند ماشین‌های خود را در این پارکینگ‌ها پارک نمایند.

اما در بازار صالح آباد فضاهای سر باز در کنار انبارها همچنین تمام خیابان‌ها و کوچه‌ها جای پارک دارد که به راحتی می‌شود آنجا پارک کرد و خرید خود را به راحتی انجام داد.

یکی از مهمترین مزیت‌های بازار صالح آباد نسبت به شوش این است که شما می‌توانید با خودرو شخصی به این بازار عزیمت کنید و خودرو خود را در پاکینگ‌های بازار پارک کرده و به خرید مشغول گردید.


باربری در شوش و صالح آباد

این روزها مسیرهای ارسال مرسوله های پستی به دست مشتریان شهرهای مختلف، متنوع است اما بدون شک ارسال از طریق باربری یکی از راه‌های مطمئن و کم خطر است. چرا؟ چون اغلب محصولات به ویژه اجناس شکستنی با امنیت بیشتری به دست مشتری می رسد.

باربری های میدان شوش تهران از معتبرترین و باسابقه ترین باربری های پایتخت هستند. در بازار شوش شما میتوانید به راحتی کالای خود را خریداری نمایید و از طریق نزدیک‌ترین باربری آن را ارسال نمایید که این کار باعث هزینه کمتر و هرچه سریع‌تر انجام شدن عمل ارسال کالا نیز می‌شود.

برای مشاهده کامل ترین لیست باربربری‌های شوش تهران کلیک کنید.

بازار صالح آباد اما این مزیت را ندارد و باربری داخل خود صالح آباد وجود ندارد. نزدیک‌ترین باربری‌ها به صالح آباد، باربری‌های جنوب تهران می‌باشد. بنابراین برای ارسال کالا از صالح آباد باید هزینه‌ای مضاف پرداخت نمایید.


امکانات رفاهی

در بازار شوش تهران به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهری و پاساژ‌هایی که وجود دارد هر کدام از این مجتمع‎‌ خرید‌ها دارای پارکینگ، آسانسور، پله برقی، سرویس بهداشتی، رستوران و فست فود همچنین بانک سپه، بانک پارسیان، عابر بانک (َATM) و… می‌باشند که جهت رفاه هرچه بیشتر شما مشتریان و بازدیدکنندگان محترم به خدمت گرفته شده‌است.

  • برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ روی آنها کلیک کنید.

در بازار صالح آباد تهران امکانات رفاهی مسجد و حسینیه، سوپرمارکت، فست فودی،پارک جنگلی، داروخانه، بانک شهر،بانک ملت، دستگاه خودپرداز، نانوایی، پمپ بنزین، باشگاه ورزشی و… قرار دارد که جهت رفاه هر چه بیشتر شما عزیزان به خدمت گرفته شده است.

  • برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ روی آنها کلیک کنید.

نتیجه گیری

در پایان با توجه به مواردی که توضیح داده شد، شما می‌توانید به راحتی بازار شوش و بازار صالح آباد را باهم مقایسه کرده و با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه، این شما هستید که تصمیم خواهید گرفت برای خرید کدام بازار را انتخاب نمایید. لزوم دانستن اطلاعات ذکر شده به شما در خریدی بهتر و با کیفیت تر از این بازارهای کلی فروشی تهران کمک می‌نماید.

مقالات مرتبط

26 بهمن 1399
پاساژ الغدیر بازار شوش تهران

پاساژ الغدیر بازار شوش

پاساژ الغدیر مجتمع تجاری نوساز، با هشت طبقه واقع در محله باغ آذری و خیابان صابونیان در مرکز بازار...

ادامه مطلب
29 اردیبهشت 1401
باربری شوش تهران

لیست باربری های بازار شوش تهران + شماره تلفن و آدرس

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بازار خریدهای اینترنتی و غیر حضوری بسیار رونق گرفته‌است، اهمیت باربری‌ها، پست...

ادامه مطلب
17 اردیبهشت 1401
همه چیز در مورد صالح آباد

همه چیز در مورد بازار صالح آباد تهران

بازار صالح آباد تهران یکی از متنوع‌ترین و بزرگترین بازارهای لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه واقع در جنوب غربی...

ادامه مطلب

نظرات کاربران

  • مهدیس
    14 شهریور 1401

    بازار خیلی خوبیه. جمعه ها ساعت کاری شوش چجوریه؟؟

    • فاطمه باباعلی _ کارشناس محتوا
      14 شهریور 1401

      با سلام و احترام. برای اطلاع از ساعت کاری بازار شوش در روزهای مختلف سال و روزهای تعطیل، مقاله ساعت کاری بازار شوش را مطالعه فرمائید.

  • عرفان
    17 بهمن 1401

    صالح آباد خیلی خوبه من چند بار رفتم، اما اگر جنس های چینی و ارکوپال و کلا سرو و پذیرایی میخواید شوش بهتره بنظرم

    • فاطمه باباعلی _ کارشناس محتوا
      10 اسفند 1401

      با سلام؛ درسته بازار شوش تهران بورس چینی و بلور و انواع سرویس پذیرایی شیک می‌باشد. ممنون از نظر شما…

  • sadeghi
    24 مرداد 1402

    ویدئو اول مقاله جامع و کامل بود 👌

    • فهیمه گنجعلی - کارشناس محتوا
      24 مرداد 1402

      درود بر شما. خوشحالیم که استفاده کردین. در صورت امکان نظرتون رو درباره سایر مقالات سایت هم اعلام بفرمائید.